admin admin .

admin

راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج

سر و کار داشته اند. در نتیجه آنها بهتر می توانند شناخت لازم برای همسر خود را به دست آورند. پس از خواستگاری اولین گام تحقیق در رابطه با دختر است. مواردی مانند اصالت، شغل پدر و دختر شرایطی که خانواده، خواهر یا برادر های دختر دارند و همچنین شرایط فرهنگی دختر یا اخلاقیات خانواده او گام های ابتدایی برای شناخت او هستند. پس از انجام این مراحل می توان در چند جلسه دختر را ملاقات کرده و در رابطه با مسائل جزئی با او صحبت کرد.

در این ملاقات ها می توان نسبت به مواردی مانند موضوعات مورد علاقه و یا چیزهایی که از همسر آینده اش می خواهد آگاهی لازم را به دست آورد‌. هر فرد علاقه دارد که در نگاه اول برای خواستگار خود زیبا و جذاب به نظر بر‌سد. ولی با در نظر گرفتن فاکتورهایی که برای ازدواج وجود دارند، به راحتی می‌ توان در نگاه اول اخلاقیات و نوع صحبت دختر را شناخت. یکی از راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج پسر مراجعه کردن به مراکزی است که در زمینه مشاوره قبل از ازدواج خدمات ارائه می دهند. به طور یقین می توان گفت راهنمایی مشاور ازدواج با آن چیزی که شما می ‌بینید فرق می ‌کند. هم برای ازدواج دختران هم برای ازدواج پسر لازم است که فاکتورهای روانشناسی بیش از گذشته مورد بررسی قرار گیرند.

راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج دختر
برای شناخت فرد مناسب برای ازدواج دختر، راه های شناخت در مقایسه با پسران کمی سخت تر هستند. دختران چون در مقایسه با پسرها در اجتماع حضور کمتری دارند، بنابراین لازم است نسبت به انتخاب همسر آینده خود دقت بیشتری داشته باشند. همچنین باید در این زمینه وقت بیشتری بگذارند. معمولا در ازدواج های سنتی ممکن است برخی از خانواده ها فقط در رابطه با موضوعات مهم صحبت کنند و در صورتی که معیارهای همدیگر را بپذیرند، به راحتی ازدواج انجام می‌ شود. بنابراین پس از ازدواج بدون هیچ شناختی وارد زندگی شده و ممکن است این ازدواج منجر به طلاق شود. به ویژه دختران لازم است در این مورد حساسیت بیشتری به خرج دهند. راه های شناخت فرد مناسب برای ازدواج دختر شامل موارد زیر است:

 

• مذهبی بودن و اعتقادات دینی پسر از موارد مهم برای انتخاب او است.

• تحقیق در مورد خصوصیات پسر در محل کار و محل زندگی

• بررسی خوش قول بودن پسر

• منعطف بودن پسر در صحبت کردن و درباره خواسته های خود از همسرش

• سنجیدن ادب پسر در برخورد با بزرگتر ها

• صحبت کردن با پسر حداقل تا 3 جلسه بعد از خواستگاری

• بررسی عجول بودن یا آرام بودن مرد با توجه به سبک صحبت کردن و نحوه پاسخگویی

چگونه فرد مناسب برای ازدواج را تشخیص دهم؟

یکی از سوالات مهمی که افراد پیش از ازدواج دارند این است که چگونه پیش از ازدواج فرد مناسب را پیدا کنند؟ دوران آشنایی قبل از ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد. دخترها و پسرها لازم است در رابطه با ویژگی ‌های اخلاقی و رفتاری و نوع طرز فکر فرد مقابل نسبت به زندگی شناخت لازم را به دست آورند. به علت اینکه ازدواج موضوع پیچیده ای است، پس از آشنایی مختصر در چند جلسه می توان به مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد مراجعه کرد. در این میان نظر خانواده ها بسیار مهم است. برای اینکه خانواده ها و دختر و پسر بتوانند شناخت بهتری نسبت به یکدیگر به دست آورند، لازم است رفت و آمدشان را بیشتر کرده و در صورتی که این امکان وجود داشته باشد، با یکی از اعضای خانواده به سفر بروند. چون بهترین راه برای شناخت دختر و پسر از یکدیگر، سفر کردن است.

شناسایی فاکتورهای مهم برای ازدواج
طرفین مقابل برای ازدواج برای رسیدن به شناخت بیشتر باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرند. از جمله این فاکتورها می ‌توان به مواردی مانند توجه به محل زندگی دختر و پسر اشاره کرد. مشخص شده که مشترک بودن یا نزدیک بودن محل زندگی دختر و پسر برای تحقیق و بررسی های پیش از ازدواج کار را آسان می‌ کند. توجه کردن به سطح فرهنگی خانواده یکی دیگر از موارد مهم در این زمینه است. برای شناخت طرف مقابل برای ازدواج فاکتور فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد. سطح فرهنگی خانواده ها در صورتی که به هم نزدیک باشد در خانواده ها اختلاف و درگیری کمتری به وجود می ‌آید. تحصیلات پسر و دختر از دیگر موارد مهم در این زمینه هستند. بهتر است که تحصیلات زوجین در یک سطح باشد. زیرا آنها در این شرایط بهتر می توانند حرف یکدیگر را بفهمند. یکی از عوامل مهم برای ازدواج شرایط سنی است. برای ازدواج بهتر است که مرد از زن بزرگتر بوده و میان آنها فاصله سنی ۳ تا ۵ سال وجود داشته باشد. در صورتی که زن از مرد بزرگتر باشد بهتر است که هر دو دارای استقلال مالی باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۸:۵۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)